X

قیمت خرید انواع سردخانه میوه

۰۹۱۲۸۹۴۴۱۰۱ کارشناس فروش خانم رحیمی
سردخانه میوه
میوه ها از مواد خوراکی حساس هستند که برای نگهداری طولانی مدت آنها بای شرایطی فراهم باشد و این شرایط با سردخانه میوه فراهم میشود تا کیفیت میوه جات حفظ شوند و فاسد نشوند.
صنایع برودت اورست
صنایع برودت اورست

همانطور که میدانید تمامی میوه جات چه برای مدت زیاد و چه برای کوتاه مدت باید در شرایطی قرار بگیرند که کیفیت آنها حفظ شود و فاسد نشوند و قابل خوردن باشند.

این شرایط را میتوان با سردخانه میوه که از مهم ترین صنایع برودتی است و دارای دماهایی مخصوص انواع میوه است ایجاد کرد و دیگر نگران میوه ها نبود.

 

سردخانه میوه

یکی از دغغه های مهم بشر از زمان های قدیم مخصوصا برای کشاورزان و فروشندگان ، نگهداری مقدار و حجم زیادی میوه برای مدت طولانی بود تا به دست خریداران برسد.

امروزه تمامی فروشندگان و کشاورزان تمامی میوه های برداشت شده را در سردخانه میوه نگهداری میکنند و این کار باعث میشود قیمت در بازار کنترل شود اما در برخی مواقع هم باعث افزایش بی رویه قیمت میوه ها میشود.

استفاده از سردخانه برای نگهداری تمام مواد خوراکی مخصوصا میوه جات و سبزیجات باعث افزایش طول عمر آنها و همچنین سالم بودن و عدم فاسد شدن آنها میشود و به خاطر همین ویژگی ها ، تمام کشاورزان بعد از برداشت میوه ها و همچنین تمام فروشندگان بعد از خرید از کشاورزان ، محصولات را درون سردخانه های مخصوص میوه ها قرار میدهند.

مورد دیگر برای استفاده از این گونه سردخانه ها این است که میتوان برخی میوه ها در فصول خودشان در سردخانه قرار داد و در فصولی که این میوه ها رشد نیمکنند و وجود ندارند وارد بازار کرد.

سردخانه میوه ها در 3 مدل کانکسی ، صنعتی و بزرگ و سردخانه اتاقکی موجود هستند و به خاطر اینکه میوه ها در دمای زیر صفر زودتر فاسد میشوند ، دمای تمامی مدل های این سردخانه بالای صفر است.

دمای تمامی سردخانه های میوه بین 4 الی 10 درجه بالای صفر است و فقط فرق آنها این است که سردخانه های کانکسی کوچک و قابل حمل هستند ، سردخانه های صنعتی به صورت سوله ای و ثابت ساخته میشوند و دارای اتاقک های زیادی هستند و سردخانه های اتاقکی مانند ساختمان هستند که برای تبدیل اتاق ها به سرد خانه باید دیوار و کف آنها کاملا عایق بندی شوند و بعد تجهیزات سرمایشی درون آنها قرار بگیرد.

 

مزایا خرید و استفاده از سردخانه میوه

سردخانه اتاقی میوه

از مهم ترین مزیت های خرید و استفاده از این نوع سردخانه های مخصوص میتوان به جلوگیری از فاسد شدن میوه ها اشاره کرد.

میوه ها به شیوه های مختلف فاسد میشوند مثلا فساد فیزیکی، فساد شیمیایی یا تغییر رنگ محصول، فساد ناشی از وجود میکروارگانیسم ها و غیره که با نگهداری میوه جات در سردخانه از این فساد ها جلوگیری میشود.

از دیگر مزیت های این دستگاه ها ، کنترل قیمت میوه ها در بازار است زیرا میتوان میوه ها رد سردخانه نگهداری کرد و در فصولی که مصرف میوه زیاد است اما فصل برداشت نیست آنها را وارد بازار کرد که این کار باعث میشود در تمامی فصول میوه در بازار باشد و قیمت ها هم مناسب باشند.

همچنین رونق صادرات و کاهش واردات از مهمترین دستاوردهای اقتصادی وجود سردخانه های میوه برای کشور است. با جلوگیری از کمبود محصول در بازار سردخانه های بالای صفر میوه به صورت مستقیم بر اقتصاد کشور تاثیر خواهند گذاشت.

 

سردخانه صنعتی میوه

برای نگهداری اکثر میوه ها از سردخانه بالای صفر استفاده میشود زیرا در دمای زیر صفر کیفیت و ظاهر خود را از دست میدهند و بعد از گذشت مدتی کوتاه فاسد میشوند و دیگر قابل خوردن نخواهند بود به همین علت باید آنها را در کمترین دمای ممکن نگهداری کرد تا از رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌ها جلوگیری شود.

علاوه بر اینکه وقتی میوه ها در سردخانه نگهداری شوند کیفیت آنها حفظ میشود ، همچنین ظاهر آنها که روی قیمت تجاری میوه ها موثر است حفظ میشود و مانع از پژمرده شدن و از دست دادن ظاهر زیبای میوه ها میشود.

نکته مهم برای نگهداری تمامی میوه در یک سردخانه این است که شراط نگهداری و دمان مناسب برای تمام میوه ها یکسان باشد اما اگر دمای مناسب نگهداری برخی میوه ها با یکدیگر متفاوت باشد ، باید هرکدام را در اتاقی جداگانه از سردخانه نگهداری کرد.

سردخانه صنعتی میوه از مدل های سردخانه میوه است که بسیار بزرگ است و دارای سوله و اتاق های متعدد با دما ها متغیر و مختلف است و همچنین به خاطر بزرگی غیر قابل حمل است و معمولا کسانی از این نوع دستگاه استفاده میکنند که خریدار یا فروشندهعمده میوه ها هستند.

همچنین از این مدل دستگاه برای اینکه بتوان در فصول مختلف ، تمامی میوه ها را در دسترس مردم قرار داد استفاده میشود تا میوه ها برای مدت طولانی نگهداری شوند.

میوه ها را می‌توان به شکل‌های گوناگون کامل ، خرد شده ، پوره شده و ... به صورت یخ زده درون سردخانه صنعتی میوه نگهداری کرد و حداقل دمای نگهداری میوه در سردخانه -12 درجه سانتیگراد است  که با سردتر کردن دمای محیط ، زمان نگهداری مفید میوه در سردخانه را می‌توان افزایش داد.

نکته ای که قابل توجه است این است که وقتی که شما میوه ها را برداشت میکنید یک دمایی دارند و وقتی که درون سردخانه قرار میگیرند دمای متفاوتی میگیرند و به همین دلیل در هنگام قرار دان میوه ها درون دستگاه باید یک سری شرایط را رعایت کنید تا میوه ها در شرایط مناسبی قرار بگیرند که در ادامه با این موارد آشنا میشوید.

 

شرایط نگهداری و قرار دادن میوه ها در سردخانه

سردخانه صنعتی میوه

برای اینکه بتوان به درستی و طبق اصول تمامی میوها را بون هیچ مشکل و تلفات درون سردخانه نگهداری کرد باید یک سری نکات و پروتکل ها را رعایت کرد.

یک نکته مهم این است که زمانی که میوه ها به حد رسیدگی میرسند ، بر اثر تنفس و تولید گاز اتیلن در معرض آسیب قرار میگیرند و به همین دلیل اگر قصد نگهداری آنها برای زمان کم یا زیاد را داشته باشیم ، باید آن گاز اتیلن را از فضا خارج کنیم و فرایند تنفس را هم کند یا متوقف کنیم  تا از فاسد شدن میوه ها جلوگیری کنیم.

از دیگر مواردی که باید رعایت کرد تا کیفیت میوه ها حفظ شوند و از خراب شدن آنها جلوگیری کرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

پیش سرد کردن میوه

یکی از نکاتی که برای نگهداری انواع میوه ها رعایت کرد پیش سرد کردن آنها است و اهمیت این نکته به این است که میوه دچار شوک دمایی نشود و ظاهر آن هم تغییر نکند.

در سردخانه های معمولی کوچک یا سردخانه های صنعتی بزرگ این مرحله در در یک اتاقک کوچک همراه با بسته بندی و چیدن میوه ها به شکل اصولی انجام میشود و در این مرحله دما میوه ، به دمای مناسبی میرسد.

انتقال به فضای سردخانه

بعد از مرحله پیش سرد کن ، میوه ها به قسمت های مختلف سردخانه منتقل میشوند که دمای سردخانه هم تنظیم شده و آماده است.

میزان اکسیژن، دی اکسید کربن، اتیلن و رطوبت موجود در هوا جزء مواردی است که باید پیوسته چک شود.

اهمیت میزان رطوبت

رطوبت استاندارد سردخانه زیر صفر بین 90 و 95 درصد است که این رطوبت در برخی مواقع به زیر 90 هم میرسد اما خیلی تاثیر گذار نیست اما اگر بیش از حد کاهش یابد ، باعث از دست رفتن آب میوه و چروک و پژمرده شدن میوه ها میشود.

این مورد علاوه بر اینکه ظاهر میوه را از خراب می‌کند، روی کیفیت آن اثر گذاشته و همچنین موجب کاهش وزن محصول نیز می‌شود.

اهمیت خروج اتیلن موجود از محیط سردخانه میوه

 حضور اتیلن در فضای سردخانه به مانند یک کاتالیزور عمل می‌کند و باعث گندیدگی میوه می‌شود.

به همین دلیل است که باید به شکلی اتیلن موجود در محیط را جذب کرده و از سالن سردخانه خارج کرد. استفاده از مواد جاذب اتیلن مثل متیل سیکلو پروپن (MCP) می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب برای این کار باشد. این مادۀ تجاری اتیلن موجود در فضا را مهار کرده و جلوی اتصال ملکول اتیلن به سطح میوه را می‌گیرد.

ترکیبات دیگری نیز هستند که می‌توانند فرایند سنتز اتیلن را مختل کرده و جلوی آن را بگیرند. استفاده از ترکیباتی مانند اوزون دقیقاً طبق همین مکانیزم عمل می‌کند.

نمونه‌گیری مستمر از محصولات

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری میوه ها در سردخانه نمونه گیری مستمر از محصولات است که برای این کار فضای سردخانه باید به بخش های مشخصی تقسیم شود و از محصولات هر 10 روز یکبار نمونه گیری انجام شود تا کیفیت محصول مشخص شود.

اگر محصولات در شرایط خوبی باشند میتوان آنها را برای مدت بیشتری نگهداری کرد اما اگر شرایطشان نزدیک خراب شدن باشد ، باید سریعا دستور فروش و عرضه آنها داده شود.

 

مراحل انتقال و نگهداری میوه ها در سردخانه ها

سردخانه میوه

1 . برداشت محصول

برداشت محصول اولین مرحله است که بسیار حساس است زیرا بافت میوه ها در برابر ضربه و تغییر دما حساسیت زیادی دارد به همین علت از سبد های مخصوص و افراد کاربلد برای این کار استفاده میشود.

2 . حمل و نقل محصول

اگر میخواهید محصول سالم و بدون مشکل به سرد خانه یا به دست مشتری برسد باید زمان حمل و نقل هم حواستان به میوه ها باشد.

هرگونه شوک فیزیکی یا دمایی به میوه‌های رسیده می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بافت میوه شود.

برای حمل و نقل برخی از میوه‌های خاص ممکن است از کانتینرهای یخچالی استفاده شود.

3 . تنتقال به سردخانه

سومین مرحله انتقال محصولات به سردخانه است که در زمان ورود محصول به سردخانه باید کیفیت اولیه محصول چک شود که برای اینکار از محصولات باید نمونه گیری شود تا کیفیت میوه ها تایید شوند.

پس از تأیید کیفیت نوبت به درجه‌بندی محصول و اصطلاحاً سورت (Sort) کردن آن می‌رسد و بعد از آن هم جداسازی درجه بندی ها.

بعد از این مراحل میوه ها منتقل میشوند.

4 . شست‌ و شو و ضد عفونی کردن محصولات

برای این کار به طور معمول از پاشش آب یا شناورسازی محصول در تانک آب کمک گرفته می‌شود. برای میوه‌هایی که به ضربۀ فیزیکی حساسیت بیشتری دارند، می‌توان از افشانه‌ها استفاده کرد. پس از شست و شوی اولیه باید محصولات را آب‌کشی کرده.

5 . ذخیره‌سازی محصولات

در این مرحله و بعد از شست و شو و خشک کردن میوه ها ، نوبت به بسته بندی و قرار دادن آنها در سردخانه طبق اصول و شرایط خاص است که این کار هم از نظر اقتصادی مفید است و هم از نظر حفظ بیشتر کیفیت.

شرایط نگهداری میوه‌های رسیده در سردخانه‌های بالای صفری برای هر محصول متفاوت است. برای مثال دمای نگهداری مرکبات بین صفر تا پنج درجۀ سانتی‌گراد است. اما میوه‌هایی مانند زردالو، آلبالو و آلو سیاه را باید در دمایی بین منفی یک تا مثبت یک درجۀ سانتی‌گراد نگهداری کرد.

اما نکته مهم برای تمامی میوه ها میزان رطوبت آنها میباشد که باید تنظیم شود.

 

مشخصات و ویژگی های سردخانه میوه شرکت اورست

سردخانه کانکسی میوه

شرکت صنایع برودتی اورست آماده ساخت و فروش انواع سردخانه اعم از سردخانه جسد ، ثابت ، متحرک ، ماشین و همچنین سردخانه خرما و ... میباشد که ویژگی ها و قابلیت های دستگاه های ما باعث تمایز و برتری نسبت به سایر شرکت ها شده است.

  • خانه های کانکسی از دو بدنه گالوانیزه و یا استیل به نام سفارش خریدار ساخت خواهد شد، که در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و سالیان سال دوام خواهد آورد.
  • بین دیواره های داخلی و بیرونی است خانه های کانکسی از فوم تزریقی برای عایق بندی استفاده میشود و سردخانه میوه حالتی ساندویچ‌پانل خواهد داشت که مانع از تبادل دمای محیط با دمای داخل سردخانه خواهد شد.
  • در سردخانه‌های سوله ای و اتاقکی همه  دیوارها، سقف و کف اتاق با استفاده از فوم تزریقی و یا سایر مواد پلیمری عایق بندی خواهد شد و سپس تجهیزات برودتی لازم نصب می شوند.
  • موتورها، کندانسورها، اواپرتور ها و سایر وسایل و تجهیزات برودتی از مواد درجه یک اروپایی و آلمانی خواهد بود که به سفارش خریدار از برندهای مختلفی خواهد بود.
  • نوع برق مصرفی سردخانه ها ۳ فاز خواهد بود، اما با توجه به اینکه در ساخت آن ها از شیوه عایق بندی دقیق استفاده خواهد شد بنابراین نباید هیچگونه نگرانی از بابت مصرف زیاد برق و یا هدر رفت گرما وجود داشته باشد.
  • تابلو برق نصب شده در سردخانه کاملا اتوماتیک و دیجیتال خواهد بود که قابلیت نمایش دما، رطوبت و فشار داخل سردخانه را داشته و امکان تنظیم آنها نیز برای کاربر فراهم خواهد شد.
  • تمامی سردخانه های تولید شده در کمپانی ای آی جی از یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش معتبر کمپانی برخوردار خواهند بود
  • موتور های سردخانه با برند های معتبر دانفوس، تکامسه ، کلترون  و … هستند که طبق استاندارد های جهانی قدرت و طول عمر بالایی دارند و مصرف برق پایین.
  • سردخانه کانکسی و اتاقکی اورست دارای عایق فوم تزریقی و دیواره ای از جنس ساندویچ پانل ضخیم می باشند.
  • سیستم برودتی این سردخانه ها در نوع کانکسی و اتاقکی از نوع فریونی می باشد. همچنین سردخانه صنعتی میوه نیز از سیستم برودتی آمونیاک بهره میبرد. کندانسور و موتورهای به کار رفته در ساخت این سردخانه ها نیز از برندهای نام آشنا و معروف اروپایی (بیتزر، دانفوس و یا تکامسه) انتخاب می شوند.
  • برق مصرفی سردخانه میوه اورست ، 3 فاز بوده و به دلیل عایق بندی کامل آن پرت سرمایی و هدر رفت انرژی در آن بسیار ناچیز است.
  • بدنه این سردخانه بر اساس موارد بهداشتی ساخته میشود تا در زمان انبار هیچ نوع آلودگی میکروبی و قارچی در داخل آن رشد نکند و به سلامت میوه ها آسیب وارد نکند.
  • تابلو برق به کار رفته در این سردخانه ها نیز از جمله با کیفیت ترین تابلو برق های موجود در بازار می باشد. کار با این تابلو برق و در نتیجه کنترل سردخانه بسیار راحت است و افراد مختلف به سادگی می توانند با آن کار کننند.
  • قطعات سردخانه ساخت شرکت ما از 12 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش برخوردار می باشند.

 

خرید سردخانه صنعتی میوه

قیمت سردخانه میوه

اگر صاحب رستوران یا هتل هستید و قصد خرید یک سردخانه مناسب برای میوه ها را دارید ، میتوانید از سردخانه های کانکسی یا اتاقکی استفاده کنید که سردخانه های کانکسی از بدنه استیل و گالوانیزه ساخته میشوند و دارای چرخ هستند و حمل و نقل آنها راحت است اما سردخانه های اتاقکی ثابت هستند و مانند یک انبار هستند که تمام دیوار ها و کف آنها عایق بندی شده است و تجهیزات لازم درون آنها نصب شده است.

سردخانه های سوله ای هم ابعاد و اندازه بزرگی دارند و تمام تجهیزات درون آنها قرار دارد.

در صورت خرید هر مدل از سردخانه با ما تماس بگیرید.

 

قیمت سردخانه میوه

سردخانه های میوه دارای قیمت های ثابت و مشخصی نیستند و این قیمت ها بستگی به نوع طراحی و قطعات به کار رفته و تناژ سردخانه ، قیمت نهایی آن به هنگام سفارش مشخص می شود.

همچنین مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش هم روی این قیمت ها تاثیر میگذارند اما شرکت اورست تمامی محصولاتش را همراه با قیمت مناسب و گارانتی و خدمات پس از فروش به فروش میرساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • Hameed Parwani
    سلام : من حميد پرواني هستم ميخواهم يك سردخانه ميوه در افغانستان جور كنم شما چي تو سرد خانه ميوه دارين و ميشه قيمت هايشه برايم بكوين تشكر .....
    • با سلام وقت بخیر با توجه به ابعاد و متراژ سردخانه قیمت دقیق رو نمی توانیم اعلام کنیم لطفا با کارشناسان فروش حاصل فرمایید.

تماس بگیرید