X

سردخانه ثابت و متحرک

۰۹۱۲۸۹۴۴۱۰۱ کارشناس فروش خانم رحیمی
سردخانه ثابت و متحرک
سردخانه های ثابت و متحرک از صنایع برودتی پر کاربرد در ایران هستند که برای نگهداری کوتاه و بلند مدت مواد خوراکی همراه با حفظ کیفیت و برای جلوگیری از فاسد شدن مواد استفاده میشوند که شرکت صنایع برودتی اورست این سردخانه ها را با قیمت مناسب میفروشد.
صنایع برودت اورست
صنایع برودت اورست

همانطور که میدانید اگر فرد یا شرکتی قصد انبار ، فروش و توزیع مواد غذایی و خوراکی را داشته باشد باید حتما آنها را برای مدتی بدون اینکه فاسد شوند و از کیفیت آنها کم شود نگهداری کنند.

حالا در این شرایط این افراد میتوانند نسبت به نیاز و شرایط خود سردخانه ثابت یا سردخانه متحرک که از صنایع برودتی پر کاربرد هستند را خریداری کنند و نیاز هایشان را بر طرف کنند.

در ادامه با این نوع تجهیزات برودتی کاملا آشنا میشوید...

 

آشنایی کامل با سردخانه

بدون شک میتوان گفت یکی از تجهیزات و دستگاه هایی که میتواند مواد غذایی و خوراکی را در دما و شرایط مناسب و استاندارد برای مدت کوتاه یا بلند بدون اینکه از کیفیت محصولات کاسته شود ، نگهداری کند سردخانه است.

این دستگاه ها دارای مدل های مختلفی هستند که که دارای ابعاد و اندازه و ویژگی ها و قابلیت های هستند و امروزه نیز بسیار مورد استفاده افراد مختلف قرار میگیرند.

این تجهیزات هم به صورت صنعتی و بزرگ و هم به صورت کانکسی و متحرک ساخته میشوند که طراحی و ساخت آنها طبق اصول خاص و استانداردی انجام میشود.

اجزا سردخانه ها عبارتند از :

موتور محرك : كمپرسور سردخانه مي باشد و انرژي آن را تأمين مي كند كه معمولاً برقي است.

كمپرسور : وظيفۀ متراكم نمودن گاز را دارد كه به اين ترتيب بيشترين فشار را در گاز ايجاد كرده كه منجر به بالا رفتن حرارت گاز مي شود.

كندانسور : وظيفۀ خنك نمودن گاز حاصل از كمپرسور را برعهده دارد.

اوپراتور ها : خنك كننده هاي داخل اتاقك هاي سردخانه هستند كه گاز سرد حاصل از كندانسور و شير انبساط را در محيط بستۀ داخل شبكه هاي خود، وارد اتاقك نموده و اين سرما توسط دمند ها در محيط اتاقك پخش مي شود.

 

سردخانه ثابت

سردخانه ثابت

سردخانه های ثابت ( Walk-in Coldroom ) در شرکت های مختلفی طراحی و ساخه و عرضه میشوند و بیشتر برای نگهداری فرآورده های گوشتی، فروشگاهها ومراکزپخش موادغذایی، میوه وسبزیجات، کشتارگاه ها، انبارهای دارو و بانک های خون استفاده میشوند.

بدنه این نوع سردخانه ها از ساندویچ پنل با عایق پلی یورتان به ضخامت 7 تا 15 سانتیمتر ساخته میشود و درب های آنها نیز از مدل لولایی و کشویی هستند و همچنین برای ساخت آنها از کندانسور Micro Channel استفاده میشود.

از ویژگی های این دستگاه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قفسه بندی
  • پرده PVC هوا
  • سیستم هشدار بازماندن درب

 

سردخانه متحرک

سردخانه متحرک

سردخانه متحرک (Conex Coldroom) از بهترین و پر استفاده ترین سردخانه ها شناخته میشود که برای انتقال مواد خوراکی در شرایط و دمای مناسب و بدون افت کیفیت استفاده میشود و میتوان این دستگاه ها را راحت و سریع انتقال داد.

بدنه سردخانه متحرک از ساندویچ پنل با ضخامت ۵ تا ۱۵ سانتیمتری با عایق پلی یورتان ساخته شده و دارای شاسی وچارچوب از جنس گالوانیزه (مقاوم دربرابررطوبت) می باشد.

این تجهیزات میتوانند به بلاک‌های سرمایشی دانفوس، کوپلند ، بیتزر یا زانوتی مجهز شوند و به همین دلیل هم با دمای بالای صفر و هم با دمای زیر صفر وجود دارند.

درب این تجهیزات کشویی و لولایی میباشد و کف کانکس هم نسبت به نظر مشتری از ورج عاج دار یا پی وی سی ساخته میشود و معمولا در هتل ها و رستوران ها و ... استفاده میشوند.

 

ویژگی های انواع سردخانه ثابت و متحرک

  • بدنه از اصلی ترین بخش تشکیل دهنده این سردخانه ها است که در انتخاب جنس آن باید دقت نمود، هیمورا در تولید بدنه این سردخانه از ساندویچ پانل استفاده نموده که از استحکام بالایی برخوردار است و بسیار سبک وزن و خوش ظاهر می باشد، ساندویچ پانل حالت ساندویچی داشته و مابین دو جداره بیرونی و داخلی را می توان با عایق پلی اورتان پوشش داد، البته توجه کنید که در صورت درخواست مشتری می توان بخش داخلی را با استیل بهداشتی تولید کرد.
  • از دیگر ویژگی های منحصربه فرد سردخانه متحرک و ثابت می توان به قابلیت حمل آسان آنها اشاره کرد، چرا که اجزای سازنده این سردخانه ها به راحتی از هم جدا می گردد و نیز سبک وزن بودن آن کار جابجایی را برای مصرف کننده آسان تر نموده است، همچنین نصب و راه اندازی آن به راحتی امکانپذیر می باشد.
  • مصرف سردخانه 4 تن این شرکت برق می باشد و مصرف آن تنها برق تک فاز (220 ولت) می باشد، در نتیجه در هر فضایی بدون نیاز به گاز می توان از آن استفاده کرد.
  • موتور کاربردی در این سردخانه از سطح توان بالایی برخوردار است و معمولاً هیمورا در طراحی این دستگاه از موتور کوپلند و یا دانفوس استفاده می نماید، مصرف موتور این دستگاه 5. 1 اسب بخار می باشد.
  • تابلو برق نقش تاثیرگذاری در عملکرد سردخانه دارد به همین دلیل باید به درستی عایق بندی گردد، تمامی قطعات کاربردی این دستگاه بر روی تابلو برق متصل شده است.

 

سردخانه متحرک و ثابت

سردخانه ثابت بالای صفر و زیر صفر

سردخانه ثابت و متحرک از سردخانه هایی هستند که مخصوص نگهداری مواد و محصولات کشاورزی ، غذایی و ... در دمای بالای صفر و زیر صفر با شرایط مناسب هستند که این دستگاه ها باعث جلوگیری از فاسد شدن و خراب شدن محصولات میشوند.

سردخانه های ثابت و متحرک حاصل طراحی دقیق مهندسی و استفاده از پانل ها و درب ها با ضخامت و دانستیته بالا ، اواپراتور و کندانسور ممتاز ایرانی ، کمپرسور های اروپایی و نصب هنرمندانه ، محیطی امن را برای نگهداری محصولات ارزشمند مشتریان عزیزمان فراهم کرده است .

این سردخانه ها در ابعاد و اندازه مورد نیاز مشتری ، قابلیت ها و ویژگی های مختلف  و با کیفیت های متفاوت و تجهیزات متنوع و کاربردی طراحی و ساخته و عرضه میشوند که میتوانند تمام نیاز های فروشندگان را به طور کامل بر طرف کنند.

سردخانه های صنعتی (بزرگ) در نوع سردخانه های ثابت قرار دارند و سردخانه های کانکسی و اتاقی (کوچکتر) در نوع سردخانه های متحرک و قابل انتقال قرار دارند که هر کدام دارای شرایط مختلفی هستند و نیاز های متفاوتی را بر طرف میکنند.

سردخانه ها بر اساس نوع مواد غذایی ابعاد و حجم به دو دسته ی اصلی سردخانه بالای صفر و زیر صفر تقسیم بندی میشوند که مدل های بالای صفر برای نگهداری دارو ، میوه ، سبزیجات و لبنیات و سایر موارد استفاده میشود و مدل زیر صفر برای نگهداری گوشت و مرغ و ماهی و تمامی محصولات یخ زده استفاده میشود.

این نوع سردخانه ها یکی از بهترین سردخانه های تولیدی است که علاوه بر قدرت بالا در نگهداری مواد غذایی دارای ظاهر شیک و مدرن نیز می باشد، به همین دلیل توجه بیشتر مصرف کنندگان را به خود جلب نموده است، این دستگاه در ابعاد مختلف قابل تولید است و مصرف کننده می تواند به دلخواه نوع مورد نظر را انتخاب نماید.

 

مزایا استفاده از سردخانه های ثابت و متحرک

  • تعمیر و نگهداری کم هزینه
  • عدم اتلاف انرژی و برودت
  • مجهز به کمپرسور پرقدرت
  • مجهز به کف مسطح و صاف
  • حمل و نقل راحت و بی دردسر
  • دارای ظرفیت ها و مدل های مختلف
  • استفاده از سیستم روشنایی داخلی
  • مجهز به سیستم کنترلی دقیق دما
  • مجهز به درب عایق بندی شده و مستحکم
  • تامین سرمایش تا زیر صفر درجه سانتی گراد
  • عدم ایجاد ارتعاش و صدای بلند در حین استفاده
  • نگهداری مواد غذایی گوشتی، میوه جات و سبزیجات
  • سردخانه متحرک مجهز به نمایشگر دیجیتال دما می باشد.
  • باز و بسته کردن آسان درب و قابلیت حرکت راحت کاربر در داخل کانکس

 

سردخانه ثابت و متحرک بالای صفر

سردخانه ثابت و متحرک

این سبک از سردخانه های دارای مدل هایی هستند که فقط مخصوص نگهداری مواد غذایی با دمای مورد نیاز بالای صفر هستند که دمای این سردخانه ها +1 الی +4 است.

این تجهیزات معمولا با وارد نمودن تدریجی محصول و تعویض سریع آن همراه است و بر اساس نوع محصول زمان نگهداری، از یکی دو روز تا یک هفته یا بیشتر تغییر میکند ولی به ندرت از ۱۵ روز تجاوز میکند.

ساخت سردخانه نگهداری بلند مدت در انباره های تجاری (سردخانه های عمومی) انجام میشود. در این مورد نیز زمان نگهداری محصول به نوع و شرایط ورودی محصول بستگی دارد.

محصولات قابل نگهداری در سردخانه بالای صفر شامل :

سبزیجات – میوه – صیفی جات – مواد لبنی – گل و گیاه – دارو و … میباشد.

 

سردخانه ثابت و متحرک زیر صفر

سردخانه زیر صفر را سردخانه انجماد  مینامند.

در سردخانه زیر صفر، محصول منجمد و در دمای ما بین ۱۲- تا ۲۳- درجه سانتیگراد نگهداری میشود (سردخانه زیر صفر با دمای ۱۸ بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد)

محصولات قابل نگهداری در سردخانه زیر صفر شامل :

گوشت منجمد – مرغ منجمد – ماهی منجمد – سبزیجات منجمد – صیفی جات منجمد و … میباشد.

 

سردخانه تک مداره و دو مدراه ثابت و متحرک

سردخانه متحرک بالای صفر و زیر صفر

سردخانه تک مداره یعنی اینکه فقط یا دمای بالای صفر دارد یا فقط زیر صفر اما سردخانه دو مداره قابلیت عملکرد در دو حالت بالای صفر و زیر صفر را برای نگهداری محصولات مختلف دارد.

در سردخانه دومداره باید توجه داشت بایستی پس از تخلیه سردخانه (بالای صفر یا زیر صفر) در یکی از این حالات و تغییر به حالت دیگر (بالای صفر یا زیر صفر) اتاق سردخانه را با مواد نانو ضدعفونی و شستشو کرد که پس از بارگیری مجدد باعث بو گرفتن محصول جدید نشود.

نگهداری محصولات مختلف در شرایط بهینه، نیاز به سردخانه های مجزایی دارد که از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست.

 

مشخصات فنی

☑️ در ابعاد مختلف به سفارش مشتری هر چه ابعاد بزرگتر باشد هزینه ی آن نیز بیشتر میشود

☑️ در دمای بالای صفر و زیر صفر

☑️ برق سه فاز و تک فاز

☑️ موتور یا کمپرسور سردخانه بیتزر آلمان

☑️ تمام اتصالات دانفوس آلمان

☑️ ساندویچ پانل

☑️ تابلو برق تلمکانیک فرانسه

☑️ درب لولایی و کشویی

☑️ دارای 2 سال گارانتی

 

قیمت سردخانه های ثابت و متحرک

شرکت صنایع برودتی اورست یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت ها در زمینه طراحی ، ساخت و فروش انواع تجهیزات برودتی میباشد که تمامی محصولات را با کیفیت های عالی و قیمت های مناسب همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش 2 ساله ارائه میدهد.

قیمت این نوع سردخانه ها متغیر است و بستگی به مواردی مانند ابعاد اندازه ، قابلیت ها ، تک مداره یا دو مداره بودن ، نوع و کیفیت محصول و مقدار گارانتی بستگی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • محمدتقی ملازاده
    ۱۰۰۰متر سردخانه دقیقا چقدر هزینه دارد و برای ساخت برای ساخت آن از کدام ادارات باید مجوز گرفته شود
    • مدیر سایت

      سلام دوست عزیز باید تماس بگیرید مشخصات دقیق وابعاد بدید براتون حساب کنیم

       ۰۹۱۲۸۹۴۴۱۰۱

       

  • علیرضاحیدریوقار
    سلام.من.سردخانه.زیره.صفر۲×۳میخام.براگوشت.بادرب.کوچیک.برام.چقدرتمام.میشه....علیرضاحیدریوقار..ازهمدان
تماس بگیرید