X

سردخانه لبنیات

۰۹۱۲۸۹۴۴۱۰۱ کارشناس فروش خانم رحیمی
سردخانه لبنیات
شیر ، ماست ، دوغ و ... از لبنیاتی هستند که آنها را برای مدت کوتاه یا بلند در یخچال های معمولی نگهداری کرد و به همین علت برای این کار نیاز به سردخانه لبنیات است تا مواد خوراکی را در شرایط و دمای مناسب نگهداری کند.
صنایع برودت اورست
صنایع برودت اورست

لبنیات از مواد خوراکی مفید و در عین حال حساس هستند که نمیتوان در یخچال یا سردخانه های معمولی با دما و شرایط معمولی آنها را برای مدتی کوتاه یا بلند نگهداری کرد.

فروشندگانی که مجبور به خرید لبنیات به صورت عمده با مقدار زیاد هستند ، میتوانند برای نگهداری این مواد از سردخانه لبنیات که از کاربردی ترین صنایع برودتی است ، استفاده کنند که در ادامه با این نوع دستگاه بیشتر آشنا میشوید.

 

سردخانه لبنیات

انواع سردخانه لبنیات

همانطور که گفته شد سردخانه یکی از صنایع برودتی است که امروزه نسبت به شرایط بازار و اقتصاد کاربرد های زیادی پیدا کرده است و به دلیل ساخت و فروش انواع مختلف این دستگاه ، متقاضیان و خریداران زیادی هم پیدا کرده است.

یکی از مواد مصرفی عموم مردم لبنیات است که با این حال یک سری فروشندگان معمولی وجود دارند که مقدار کمی لبنیات را در مغازه خود نگه میدارند و همچنین فروشندگان معروفی هم هستند که لبنیات با مقدار زیاد را در مغازه نگهداری میکنند.

تمامی این فروشندگان شاید بتوانند با یخچال لبنیات ، محصولات را تا حداکثر 3 روز نگهدارند اما برای اینکه بتوانند این مدت را افزایش دهند احتیاج به سردخانه مخصوص لبنیات دارند که دارای دما و شرایط مناسب برای نگهداری بلند مدت محصولات باشد.

این نوع سردخانه ها دارای انواع مدل ها و اندازه های مختلفی هستند که هرکدام دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند و کاربرد اصلی آنها حفظ کیفیت و سلامت مواد و محصولات خوراکی برای زمان کوتاه یا بلند است.

همچنین انواع مدل های این سبک سردخانه ها از چند بخش اصلی 1- اتاقک یا دیواره های سردخانه 2- سیستم برودتی سردخانه 3- درب های سردخانه 4- سیستم کنترل کننده سردخانه تشکیل میشوند که نقش مهمی در کارایی دستگاه دارند.

 

سردخانه صنعتی لبنیاتی

سردخانه زیر صفر و بالای صفر لبنیات

همانطور که میدانید شیر پایه اصلی تمام لبنیات ها و یک ماده بسیار مغذی و مفید و در عین حال بسیار حساس در برابر میکروب ها است که اگر در شرایطی مناسب با دمایی مناسب نباشد ، سریعا فاسد میشود.

این مواد خوراکی به دو شیوه نگهداری در دمای بالای صفر و نگهداری در دمای زیر صفر محافظت میشوند و برای انجام این دو شیوه نیاز به سردخانه بالای صفر و زیر صفر است.

همان اول که شیر به صورت خام جمع آوری میشود تا 2-3 ساعت اول چهار درجه کاهش دما دارد و بعد از آن هم باید با ماشین های مخصوص با همین دما به محل مورد نظر انتقال پیدا کند.

همچنین دمای مناسب برای نگهداری خامه 8 الی 12 درجه است.البته خامه پاستوریزه شده را میتوان برای یک هفته در دمای 5 درجه هم نگهداری کرد.

برای جلوگیری از فاسد شدن ماست هم باید آن را در دمای سرد نگهداری کنید.

بهترین دما برای نگهداری پنیر به خصوص پنیری که دارای آب زیادی است بین ۵ درجه سلسیوس است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد سردخانه هایی هستیم که دارای اتاق های مجزا با دما های متغیر و مناسب انواع لبنیات هستند که با این تجهیزات نگرانی و استرس برای نگهداری آنها از شما دور میشود و میتوانید با صرف هزینه مناسب مواد خوراکی را برای مدتی طولانی نگهدارید.

 

سردخانه زیر سفر و بالای صفر لبنیاتی

همانطور که گفته شد برای نگهداری این محصولات نیاز به سردخانه بالای صفر و زیر صفر میباشد تا بتوان تمامی لبنیات را صحیح و سالم نگهداری کرد زیرا بعضی از لبنیات نیاز به مای بالای صفر و بعضی دیگر نیاز به دمای زیر صفر دارند.

شرکت صنایع برودتی اورست آماده ساخت و عرضه و فروش انواع سردخانه ها نسبت به نیاز و سفارش شما میباشد.

 

سردخانه لبنیاتی اتاقی یا کوچک

این سردخانه ها دارای ابعاد و اندازه های متوسط و کوچک هستند و بیشتر کاربرد آنها در هتل ها و رستوران ها و مغازه های معمولی و کوچک است.

ساخت این دستگاه ه این صورت است که یک اتاق درون ساختمان در ابتدا به کمک عایق ( پلی یورتان یا پلی استایرن ) عایقکاری شده و سپس تجهیزات سرمایشی درون آن و کندانسینگ یونیت در فضای آزاد نصب می گردد و از طریق لوله کشی بهم متصل می گردند.

 

سردخانه کانکسی و متحرک لبنیاتی

سردخانه شیر

در صورتی که قصد جابجایی لبنیات بدون آسیب رسیدن به آن و فاسد شدن مواد را دارید میتوانید از این مدل سردخانه خریداری کنید.

در این تجهیزات به جای استفاده از دیوارهای اتاق، از کانتینر و یا سازه فلزی استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند که دیوارها و سقف و کف باز هم نیاز به عایق بندی مناسب دارند. 

 

سردخانه شیر خام

دمای شیر خام را باید بلافاصله پس از شیر دوشی در دامداری‌ها و یا در مراکز جمع‌آوری شیر، در 3-2 ساعت با سامانه و یا دستگاه سرمازا (مانند مبدل صفحه ای و یا لوله‌ای آب سرد) تا دمای 4 درجه سلسیوس کاهش داد سپس آن را به مخازن عایق کاری شده فرستاد و تا ترابری به کارخانه شیر پاستوریزه و انجام فراوری در همان دما نگهداری کرد.
شیر خام هنگام رسیدن به کارخانه، اگر تا چند ساعت فراوری نشود باید دوباره بی‌درنگ دمای آنرا با بهره گیری دستگاه سرمازا (مانند مبدل صفحه و/یا لوله‌ای ) تا دمای 4 درجه سلسیوس کاهش داده و در مخازن عایق کاری شده نگاهداری کرد.
یادآوری –شیر خام بیشینه 24 ساعت مانده را باید بیدرنگ با روش‌های معمولی پاستوریزه کرده و در کمتر از دمای 4 درجه سلسیوس سرد کرد.


سردخانه شیر پاستوریزه

سردخانه صنعتی لبنیات

دمای شیر پاستوریزه را با آب سرد کاهش می‌دهند و با آب یخ، آب نمک سرد شده و/یا شاره‌های دیگر به دمای دلخواه (5 درجه سلسیوس) می‌رسانند، سپس در پر کردن، بسته‌بندی و نگهداری در سردخانه (تا تاریخ مصرف) در همین دما می‌گذارند بماند.

سردخانه خامه

خامه پاستوریزه را باید در گستره دمایی 12-8 درجه سلسیوس سرد کرده، سپس برای رساندن آن برای کره گیری، کمینه 24 ساعت در دمای 6 درجه سلسیوس می‌گذارند بماند و خامه پاستوریزه بسته بندی شده را می‌توان در دمای 5 درجه سلسیوس به مدت 7 روز نگهداری کرد.

سردخانه کره

در فراوری پیوسته کره گیری از خامه، باید همواره استوانه مربوطه را سرد نگه داشت، کره بسته بندی شده را در گستره دمایی صفر تا 4 درجه سلسیوس 3-2 هفته و در گستره دمایی 15- تا 20- درجه سلسیوس بیشینه یک سال می‌توان نگهداری کرد.

سردخانه ماست

قیمت سردخانه لبنیات

سرد کردن ماست برای کاهش اسیدی شدن و پایداری آن ضروری است، این کار پس از بسته بندی در سردخانه در دمای کم و با تندی زیاد گردش هوا انجام می‌گیرد و کمینه 3 هفته در دمای بیشینه 5 درجه سلسیوس آن را می‌توان نگهداری کرد.

سردخانه پنیر

سرمازایی عموما پس از تولید پنیر مورد نیاز است. پنیر نرم و تازه را برخی مواقع پیش از بسته بندی در یک سرمازای پیوسته سرد کرده و سپس در سالن سردی نگهداری می‌کنند. پنیرهای نرم و تازه‌ای مانند: کاتیج، پنیر خامه‌ای و جز آن را که آب زیادی دارند باید در دمای بیشینه 5 درجه سلسیوس بیشینه 3 هفته نگهداری کرد. برای پنیرهای دیگر مانند پنیرهای رسیده، سرد کردن معمولا در طول نمک زنی و رسیدن آن انجام می‌شود که بسته به گونه پنیر از 8 تا 25 درجه سلسیوس دگرگون می‌باشد.

 

مشخصات سردخانه لبنیات شرکت اورست

نوع سردخانه بالای صفر
نوع وضخامت بدنه ساندویچ پنل نبوغ سرمایش 8 سانتی متری
نوع و ابعاد درب 100در200 سانتیمتر
نوع و توان کمپرسور برودتی کلترون تایلند 2.2 اسب
نوع و برند گاز مبرد فریون R22 - ایسکون - دی وای - کالتون
نوع و توان اواپراتور آرشه کار _تکفاز 2 اسب تک فن 45
نوع و توان کندانسور حرارتی آرشه کار _تکفاز 2 اسب تک فن 50
نوع و میزان برق مصرفی تکفاز 11 آمپر
برند و ابعاد تابلو برق هیوندای کره 30×40
برند خط مایع دانفوس آلمان و کاستل ایتالیا
دمای ثابت سردخانه 2+
قطعات و لوازم استاندارد سردخانه ها چراغ روشنایی ، ترمومتر ، ترموستات ، کابل کشی ها
مدت زمان تحویل کالا 14 روز کاری

 

قیمت سردخانه لبنیات

هزینه و قیمت سفارش یا خرید این تجهیزات برودتی مشخص و تعیین شده نیست زیرا هر فردی نسبت به نیاز خود ، سردخانه مخصوص را خریداری میکند یا سفارش میدهد.

قیمت این دستگاه ها بستگی به مواردی مانند نوع تجهیزات ، ابعاد و اندازه ، کارایی و قابلیت ها ، نوع برند و کیفیت یراق آلات و تجهیزات و ده ها مورد دیگر دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید